⏺️بحران آب، بهعنوان یکی از چالشهای بنیادین زیستمحیطی، در تابستان ۱۴۰۴ بازتاب گستردهای در بسترهای فضای مجازی داشته است.
تاریخ انتشار: 2025/09/03منبع: LifewebIR
📊 بررسیهای لایفوب نشان میدهد از ابتدای تابستان، حجم انتشار محتوا درباره بحران آب بهطور چشمگیری افزایش یافته و در ۳۱ تیرماه، همزمان با اعلام تعطیلی چهارشنبهها برای صرفهجویی در مصرف آب و برق، به اوج خود با بیش از ۹۷ هزار محتوا رسیده است. ⬅️ در این میان، پلتفرمهایی چون ایکس (توییتر)، تلگرام و رسانههای بومی همچون ایتا به فضای طرح دغدغهها، روایت تجربههای زیسته و نقد سیاستهای مدیریتی آب تبدیل شدهاند. #️⃣ هشتگها نیز نقش پررنگی در این فضا داشتهاند؛ از جمله #فقط_50لیتر که با هدف دعوت به صرفهجویی در مصرف آب، به پرتکرارترین هشتگ بحران آب تبدیل شد. 🚩هشتگهایی مانند #بحران_آب، #قطعی_آب و #سبزوار نیز با مضامین مختلف اجتماعی و سیاسی در بسترهای مختلف دیده شدند. ⏪ از منظر جغرافیایی، تهران با بیش از ۴۳ هزار محتوای مرتبط در صدر قرار دارد و پس از آن خراسان رضوی و آذربایجان غربی به دلیل رخدادهایی چون اعتراضات مردمی و بحران دریاچه ارومیه در جایگاههای بعدی قرار گرفتهاند.